FÖR DIG SOM:

  • vill kommunicera förändringar/budskap på ett strukturerat sätt i din organisation
  • vill skapa de bästa förutsättningarna för att det du planerar faktiskt ska hända på riktigt
  • vill få hjälp hur du ska tänka när du kommunicerar med olika målgrupper
  • vill få förståelse kring vilka kommunikationskanaler som fungerar till vad

MALL FÖR KOMMUNIKATIONSARBETE
Vid en första anblick kan den verka väldigt gedigen, mustig, omfattande. Men så är ju allt som oftast förändringsarbete. Ta dig tid att gå igenom de olika delarna för att skapa en bra kunskapsgrund för att ta fram din kommunikationsplan.

Ladda hem mallen: KOMMUNIKATIONSPLAN (wordformat)

TA FRAM EN KOMMUNIKATIONSPLAN
Oavsett vad du ska göra i din organisation, stort som smått bör du investera tid i att tänka igenom hur du ska kommunicera med dina medarbetare/intressenter för att få ut största möjliga effekt. Det kommer garanterat att vara en av dina bästa investeringar

Stora förändringar kräver mycket arbete, men även små radikala förändringar kräver kunskap, nyfikenhet och smarta aktiviteter.

TÄNK PÅ:

  • olika kommunikationskanaler ger olika effekt. Titta gärna på nedanstående bild när du utvärderar vilka olika kanaler som ska föra vidare ditt budskap

Effekt

 

Lycka till!

/Johan